Header Image
Home / Verkoopstyling

Verkoopstyling

Verkoopstyling is investeren in de verkoopbaarheid van de woning

Presenteren

Verkoopstyling, ook wel vastgoedstyling genoemd is het met relatief beperkt budget restylen van te koop staande woningen, waardoor deze sneller verkocht worden en tegen de best mogelijke prijs.

Teneinde dit gewenste scenario te realiseren zijn er natuurlijk meerdere factoren die meespelen, zoals de prijs, de ligging, of er veel vergelijkbare woningen te koop staan etc.

Die factoren zijn nauwelijks te beïnvloeden, maar waar u wel invloed op heeft, is hoe u uw woning presenteert, zeker ook ten opzichte van 'de concurrentie'.

Optimaliseren

Het gaat niet om grote verbouwingen, maar om relatief kleine aanpassingen ter optimalisering van de woning. En hoewel relatief kleine aanpassingen, visueel is het verschil vaak enorm.

Doel is de woning op z'n best te presenteren waardoor deze aantrekkelijk wordt voor een zo breed mogelijk publiek.

Uitgangspunt hierbij is het creëren van rust en ruimte, waarbij zorgvuldig gekozen kleuren, accessoires en verlichting zorgen voor een sfeervolle uitstraling.

Breed publiek

Uit diverse onderzoeken blijkt dat huizen die verkoopstyling hebben ondergaan, een veel breder publiek aanspreken dan huizen die zonder verkoopstyling te koop staan.

De potentiële koper blijkt zich veel makkelijker te kunnen voorstellen hoe hij zelf in de woning zou wonen.

Door de nette, neutrale en sfeervolle presentatie wordt veel minder inbeeldingsvermogen gevraagd, waardoor hij eenvoudiger in staat gesteld wordt zich het aangeboden huis als zijn huis te gaan zien.

Woningsites

Potentiële kopers zoeken allemaal op internet, dus is het zaak daar te verschijnen met de best mogelijke presentatie van uw huis. Als het eerste wat gezien wordt niet direct aanspreekt, klikt men verder.

Vergeet niet dat in de prijsklasse waarin uw woning te koop staat, altijd minimaal een paar andere, vergelijkbare woningen aangeboden worden.

Woningzoekenden komen doorgaans uit op 2 of 3 woningen die echt aanspreken en waartussen gekozen zal gaan worden, in eerste instantie voor een bezichtiging.

Verkoopstyling steeds populairder

vastgoedstyling België

In landen als Engeland en Amerika is verkoopstyling, home staging genoemd, wat letterlijk 'het op een voetstuk plaatsen' betekent, al jaren een succesvol fenomeen. 

Wat dat betreft lopen wij hier in Nederland nog wat achter, al wordt ook hier steeds vaker de weg gevonden naar de verkoopstylist(e). 
Mede door de diverse woon-, verbouw-, en makelaarprogramma's op tv, waarin steeds het effect (lees: het succes!) van de juiste presentatie van de woning naar voren komt.  

Ook in België wordt verkoopstyling steeds populairder.
De tabel uit België hiernaast geeft feilloos de kracht van verkoopstyling weer met betrekking tot de verkoopsnelheid van een huis.

 

 

Slim investeren

Het idee om geld te investeren in het huis wat u juist kwijt wilt, blijft soms toch moeilijk... Er komen genoeg kosten aan met de verhuizing en het inrichten van uw nieuwe huis, dubbele woonlasten wellicht... Om dan nog geld uit te geven aan het oude huis, ligt voor menigeen in eerste instantie niet voor de hand.

Zodra mensen echter met eigen ogen het resultaat zien van goede styling, lijkt het direct een volstrekt logische keus.

Investeren in het optimaal presenteren van uw huis, is altijd de juiste zet. Het is een kleine, maar slimme investering die zichzelf hoe dan ook terug verdient.

Makelaars

De reden dat veel makelaars vastgoedstyling (verkoopstyling) nog niet standaard aanbieden, is vaak omdat ervoor gekozen wordt de opstartkosten zo laag mogelijk te houden. Wat aan de ene kant logisch lijkt, omdat veel mensen rondshoppen op zoek naar de goedkoopste makelaar.

Echter, wat iedereen echt wil, is die snelle verkoop en de hoogste opbrengst. Een optimaal gepresenteerde woning plaveit de weg voor deze beide punten waardoor duizenden, zo niet tienduizenden euro's te verdienen / besparen valt!

Top
error: Content is protected !!